דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אירועים ותערוכות מובילות בעולם הדיגיטלי 

מאת    [ 30/04/2018 ]

מילים במאמר: 776   [ נצפה 2344 פעמים ]

 

 

תערוכת SIGGRAPH

נערכת מאז 1974 בערים שונות בארה"ב כולל לוס אנג'לס, וכוללת ועידה, הרצאות ותערוכת גרפיקה ממוחשבת מהחשובות בעולם.

השם SIGGRAPH הוא בעצם ראשי תיבות של Special Interest Group on Graphics and Interactive Techniques. התערוכה מנוהלת ע"י הארגון ACM SIGGRAPH.

כל שנה מגיעים לתערוכה אלפי אנשים מכל רחבי העולם ובשנים האחרונות נוסף אליהם קהל של מיליוני אנשים הצופים בתערוכה דרך האינטרנט.

לתערוכת ה-SIGGRAPH מגיעים נציגי החברות המוכרות והפחות מוכרות, המפתחות תוכנות הקשורות לעולם הגרפיקה הממוחשבת, הציור הדיגיטלי והאנימציה. הם מציגים למבקרים את הפיתוחים האחרונים בתחום.

לתערוכת ה-SIGGRAPH מגיעים חוקרים שמציגים את הפרסומים המדעיים שלהם, ואמנים המציגים עבודות ועוקבים אחרי החידושים בעולם הציור הדיגיטלי.

הביאנלה של ונציה (di VeaneziBiennalei)

הביאנלה של ונציה היא תערוכת אמנות עכשווית בינלאומית הנערכת בוונציה שבאיטליה. התערוכה נערכת מדי שנתיים ומכאן שמה, " הביאנלה ", שפירושו באיטלקית הוא "דו-שנתי". הביאנלה של ונציה נחשבת לאחת מהתערוכות החשובות והיוקרתיות ביותר בעולם האמנות, ומכל מדינה נבחרים להשתתף בה אך ורק האמנים הבולטים ביותר בתחומם, אשר יוצרים יצירות אמנות במיוחד לקראתה. הביאנלה הראשונה נערכה בשנת 1895. הביאנלה הפכה לתערוכה בינלאומית עם השתתפות מדינות שונות. בשנות ה-40 הוצגה בעיקר אמנות עכשווית. בשנות ה-50 הוצגו בתערוכה בעיקר יצירות של אקספרסיוניזם מופשט, ובשנות ה-60 יצירות פופ-. בשנות ה-70 וה-80  מוצגת בתערוכה אמנות פוסטמודרנית. במאה ה-21 משתתפות בתערוכה עבודות ציור דיגיטלי, מיצב, ועבודות אולטרא-מודרניות.

 

תערוכת ארס ARS -

תערוכות ARS הן סדרה של תערוכות מרכזיות של אמנות עכשווית בינלאומית שאורגנו מאז 1961. המילה "ארס" לקוחה מהמיתולוגיה היוונית ופירושה מקום מפגש של אמנים ומדענים ביוון העתיקה. בתערוכות ביקרו יותר ממיליון איש, והוצגו עבודות של מעל 600 אמנים וקבוצות. התערוכה נמצאת בדיוק על נקודות החפיפה בין אמנות, טכנולוגיה וחברה, נפגשים בה המוחות היצירתיים ביותר בעולמנו, המדגימים כיצד ניתן להגשים חלומות עוד בהווה.  

האינטרנט והדיגיטליזציה שינו באופן קיצוני את חיי היומיום שלנו. הם שינו את העבודה שלנו, בילוי, תרבות וכלכלה ושינו את הדרך בה אנו מתקשרים זה עם זה. האינטרנט הפך לפלטפורמה לבניית זהויות וביטוי רגשות. וכמובן, המהפכה הדיגיטלית השפיעה גם על  האמנות.

ARS2017 הציגה אמנות עכשווית בינלאומית בנושא המהפכה הדיגיטלית. התערוכה נערכה בשנת 2017, במוזיאון לאמנות עכשווית בהלסינקי  (Kiasma). התערוכה הציגה אמנים של המילניום החדש והציעה גישה חדשה לאמנות עכשווית על ידי הרחבת חוויית הצפייה לתחום המקוון. בתערוכה הוצגו שלושים וחמישה אמנים פיניים ובינלאומיים עכשוויים מובילים, רבים מהם הציגו את עבודותיהם באוספים היוקרתיים ביותר בעולם, כולל הביאנלה הבינלאומית בוונציה וברלין ואחרים. האמנים באו מ -13 מדינות וייצגו שלושה דורות, משנות ה -60 ועד ה -80.

 

תערוכת Transmediale

נוסדה בשנת 1997 ומתקיימת אחת לשנתיים במקומות שונים בעולם.    תערוכת Transmediale מוקדשת להצגת המגמות החדשות באמנות ולשקף את ההשפעה התרבותית, חברתית, ופוליטית של טכנולוגיות רשת חדשות, והחדשנות הדיגיטלית. כמו פסטיבל שמטרתו להגדיר את קווי המתאר של התרבות הדיגיטלית העכשווית, התערוכה מבקשת פרקטיקות אמנותיות, לא רק כדי להגיב על התפתחויות מדעיות או טכנולוגיות, אלא גם לצורה ולאופן שבו אנו חושבים על  הטכנולוגיות אשר משפעות כמעט על כל ההיבטים של היומיום שלנו חייהם. לדוגמה במרכז התערוכה, שהתקיימה ב-2011 בדרזדן שבגרמניה, עמד הקשר בין האדם למכונה. בין השאר מתקיימת בתערוכה תחרות "Cynetart" שבה מציגים אמני מדיה ואינטרנט מרחבי העולם פרויקטים שיצרו בהשראת מחשב. בתערוכה מתקיימים גם דיונים בנושאי אינטראקטיביות, אנימציה ממוחשבת, תקשורת, ואמנות ברשת.

"מסמדיה" (MessMedia)  של המדרשה לאמנות בבית ברל

האירוע המרכזי השנתי של המדרשה. באירוע מוצגות עבודות במדיות שונות - וידאו, קולנוע, משחקי מחשב, צילום, ניור דיגיטלי ומיצבים, פרי יצירתם של סטודנטים מהתכניות השונות. כיתות המדרשה משמשות כחללי תצוגה, והשטח הציבורי מהווה בדרך כלל הפנינג אמנות גדול. האירוע נותן במה מרכזית לסטודנטים של המדרשה.

תערוכות אמנות דיגיטלית שהתקיימו בארץ

אחד הסימנים שאנחנו חיים במאה העשרים ואחת הוא שהמחשב מלווה את חיינו, רובנו עובדים מול מסך המחשב, גולשים  במכשירי האיפון, ובערב צופים במסך הטלוויזיה. אך האמנות בארצנו כמעט ולא השתתפה בתהליך זה, מבין מעט התערוכות שנערכו בארץ, אזכיר ארבע תערוכות שנערכו בארץ המבטאות את הקשר שבין האמנות והמחשב.           תערוכת "דקוד" במוזיאון העיצוב חולון, תערוכת "מנוע חיפוש" במרכז לאמנות עכשווית בת"א, תערוכת "חלומות וחלונות" בגלריה הוראס - ריכטר ביפו, ותערוכת "סיפורי התנ"ך מעוטרים וממוחשבים" במתחם "מינוס 3" בת"א.                                                                    תערוכת "דקוד" שהובאה מלונדון הציגה את ההתפתחויות האחרונות בעיצוב דיגיטלי ואינטראקטיבי, מגרפיקה מבוססת-מסך קטן ועד למיצבים גדולי ממדים. בתערוכה הוצגו עבודות של מעצבים בינלאומיים מבוססים, בהם דניאל בראון ודניאל רוזין.                                                                     תערוכת "מנוע חיפוש" נגעה בלב החוויה האינטרנטית, אך היצירות נוצרו במדיה קלסית, כמו צילום, רישומים או ציורים המבוססים על מסכי מחשב מפוקסלים.                                                                               תערוכת "חלומות וחלונות" הציגה את עבודותיהם של קבוצת "עשרה אומנים דיגיטליים", כל אמן בקבוצה עובד עם מחשב, אך הסגנון שונה, חברי הקבוצה הגיעו מתחומים שונים: צילום, גרפיקה, או ציור קונבנציונלי.                                                                                       תערוכת "סיפורי התנ"ך מעוטרים וממוחשבים" של פרופסור רות בן ישראל, הציגה סדרות המוקדשות כל אחת להתרחשות מקראית מסוימת: סדרת אדם וחווה, סדרת קבלת התורה, סדרת בריאת העולם, ואחרות.

 

 

ישראל הרצל הרצל 73, כ"ס   טלפון: 050-9258355  -----------------------------------------herzli99@gmail.com------ 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב